Aldrig løbet før, så er det her du starter. Er du erfaren løber, er det her du fortsætter.

Løb hver mandag kl. 18.30.
Læs mere her>>>

Onsdag:
Intervaltræning kl 18:30. 
Læs mere>>>

Lørdag kl.10.00 
Uformel træning.

4760 grunde til at løbe i Nyråd Løbeklub. Læs her>>>

Du må færdes i skoven fra kl. 6 til solnedgang.
Tjek øvrige regler for færdsel i skovene her>>>
Webmaster: Per Frandsen
Skriv, hvis du har gode ideer til siden eller billeder.
Mail: nyraad.loeb@gmail.com
Sponsor for klubben og Margueritløbet 2018


 
Vintertræning

Løbetræning i Nyråd IF Løbeklub efterår/vinter 2018-19

Fra mandag den 29. oktober er der sensommervedligeholdelsestræning. Der er ruter på ca.  5, 7 og 10 km. Alle i to tempi.  Vi løber hver mandag aften kl. 18.30 indtil foråret, hvor første løbeaften er den 1. april 2019. Dagen inden går vi over til sommertid.

Efteråret indvarsler mørke, kulde og regn. Ikke just de fedeste forhold at træne under og for mange er vinterens komme også lig med langtidsparkering af løbeskone og opstaldning af racercyklen. Det er dumt. Et par måneders træningsstop har dramatiske konsekvenser for din form:
På styrkesiden svinder de hurtige muskelfibre ind med 10 pct. allerede efter 10 dage.
Konditallet falder med 10-15 pct. på et par måneder hos moderat trænede, mens veltrænede atleter må æde et dyk på helt op til 20 pct. Det svarer til at din fart på cyklen falder fra 35 til 29 km/t eller at du løber 3 minutter langsommere på en 5 km.
Også udholdenheden lider. Hele 25 pct. falder den efter bare 2-4 uger uden træning.
Så det er bare afsted til Vintersbøllehallen. Husk også cross-serien kommende vinter. 

HUSK GUL VEST TIL LØBETRÆNING


Start ved Vintersbøllehallen, Bakkebøllevej 6. 4760 Vordingborg

Det er sjovere at løbe sammen
Fælles opvarmning
Lokalkendte løbetrænere/hjælpere guider jer.
Tilrettelagt træning vinteren igennem.
Der vil i videst muligt omfang blive taget individuelle hensyn, u-vending, så du skal ikke være nervøs for, at du ikke kan følge med.
Ud over at løbe vil der være forskellige aktiviteter på holdene: fartlege, intervaltræning, tempoløb, stigningsløb og i en vis udstrækning styrketræning. Sidst men ikke mindst skal det være hyggeligt, givende og socialt.
Angivne tider er hastighed pr. km.

Trænere på holdene i vintersæsonen:

Gåhold
: Christina, Birthe og Søren

5 km.:  Tempo: 7:00-7:30:     Ib, Kirsten, Bjarne og Lene(fra november)

5 km.:  Tempo: 6:00-6:30:     Helle, Mette og Lykke

7 km.:  Tempo: 6:30:               Vivi, Annette og Anne-Lise

7 km.:  Tempo: 6:00:               Berit, Morten og Per


10 km.:  Tempo: 6:00:             Jimmy, Nils, René

10 km.:  Tempo: 5:00-5:30:   Jon og Lars

At løbe skal være

                              SJOVT - SERIØST - SOCIALT

                                                             Skriv til klubben: nyraad.loeb@gmail.com